Labopak to firma rodzinna, która zaczęła się od pasji mojego taty do... fotografii.
Tata nie tylko robił świetne zdjęcia, ale też sprzedawał swoim kolegom koperty do wydawania fotografii, przywożąc je Polonezem z przyczepą z Niemiec. Popyt był na tyle duży, że zrobił z tego biznes.
Od początku fascynował mnie ten świat, więc angażowałem się w firmie tak, jak umiałem.
Tworzyliśmy również specjalne produkty PPP (printing promotional products) - niezwykłe drukowane elementy, które się poruszały lub pachniały. Tworzyliśmy wkładki do magazynu „Bravo” podczas mistrzostw świata. Pierwsze formularze samokopiujące dla przesyłek kurierskich czy pocztowych.
Okazało się, że to był strzał w 10.
Trafiliśmy w absolutnie najlepszym momencie na rynku. Zanim się obejrzeliśmy, staliśmy się tak popularni, że nasze produkt był kupowane przez firmy w każdym znaczącym wieżowcu w Warszawie i nie tylko.
Wszystko szło świetnie, aż do roku 2005 i 2008...
W tym czasie opieraliśmy się głównie na rynku fotograficznym oraz reklamowym. Najpierw nadeszła era fotogragii cyfrowej, która zaczęła wymiatać analogową z tradycyjnymi odbitkami. W 2008 roku przyszedł światowy kryzys, przez który niemal wszystkie firmy z branży zamroziły swój kapitał.
Efekt?
Straciliśmy 90% naszych obrotów. Praktycznie zmiotło naszą firmę z powierzchni ziemi.
Natychmiast musieliśmy uciąć wszystkie zbędne wydatki – zarówno firmowe, jak i prywatne. Było bardzo ciężko...
Ale się nie poddaliśmy!
Od razu zaczęliśmy szukać alternatywnych sposobów na prowadzenie biznesu w nowych i trudnych czasach.
Zaczęliśmy od przeniesienia produkcji do Polski, w której poligrafia zrobiła ogromny skok technologiczny. W kontakcie z producentami stworzyliśmy i udoskonaliliśmy maszyny do produkcji kopert fotograficznych oraz optycznych. Poprawialiśmy sukcesywnie ich dokładność oraz jakość.
Tworzyliśmy bezpieczną przestrzeń na firm z nami współpracujących - dzięki tworzeniu własnych zapasów magazynowych i ponoszeniu całych kosztów produkcji, mrożenia kapitału i dystrybucji. Tak krok po kroku zaczęliśmy przebudowę firmy. Sprzedawaliśmy nietypowe produkty, więc chętnych było sporo. Sytuacja w końcu zaczęła się poprawiać.
W lutym 2010 roku mój tata ze względu na chorobę wycofał się z biznesu, a ja mając 26 lat, stałem się w pełni odpowiedzialny za dalszy rozwój firmy.
Od początku misją labopaku była pomoc w rozwoju małym i średnim przedsiębiorstwom przez dostarczanie im dobrych opakowań do pakowania ich pracy i wydawania klientom. I to w małych ilościach, których u innych producentów z za granicy nie mogli dostać.
Widzimy, że nasi klienci doceniają to uczciwe podejście, bo z roku na rok firma radzi sobie coraz lepiej. Najlepszym tego dowodem jest to, że na koniec 2020 nasza produkcja wynosiła już ponad 6 000 000 kopert i opakowań.
A w ostatnich latach 2 razy otrzymaliśmy wyróżnienie od „Gazel Biznesu” – najstarszego, najbardziej wiarygodnego i najpopularniejszego rankingu małych i średnich firm w Polsce.
I nie zamierzamy na tym poprzestać! Dziękujemy, że jesteś częścią tej historii i pozwalasz nam pisać kolejne rozdziały!
Labopak (kemis) - odpowiedzialna hurtownia - SADZIMY DRZEWA!
Część pieniędzy z Państwa zamówień przeznaczamy na sukcesywne sadzenie drzew. Dlaczego? Bo to niezwykle ważne! Cała nasza załoga wspiera aktywnie ekologiczne działania. W ten sposób dokładając cegiełkę, możemy aktywnie nagradzać Państwa zamówienia we wspaniały sposób - sadzeniem drzew :) Oto nasze wyniki:
Jesteśmy firmą rodzinną w której pracuje obecnie 2-pokolenie. Dlaczego to takie ważne? Bo jako firma rodzinna budujemy wszystkie nasze działania w oparciu o długoterminowe plany i relacje. To sprawia, że nasi dostawcy spełniają wysokie standardy potwierdzone licznymi certyfikatami i nie ma miejsca na przypadkowe sytuacje. Wiemy również, że relacje z klientami buduje się na długie lata, co potwierdzają klienci w swoich opiniach google lub innych serwisach partnerskich. Przeszło 10.000 udanych realizacji rocznie sprawia, że mamy wysokie doświadczenie i stabilnie zaopatrujemy klientów w produkty na których godnie zarabiają.
Historia firmy:
1982 rok - powstaje Agencja Foto-Film. 100% kapitału polskiego. Obszar działania - Polska. Podstawowa działalność - fotografia reklamowa, reportaż, fotografia amatorska.
1992 rok - Agencja Foto-Film przekształca się w Labopak Sp. z o.o. 100% kapitału polskiego. Obszar działania - Polska i wszystkie kraje byłego Związku Radzieckiego. Podstawowa działalność to import i eksport kopert i opakowań fotograficznych.
1994 rok - Nawiązanie współpracy z Kieser Druckerei GmbH & Co KG Neusass/Augsburg. Zmiana nazwy na Kieser Polska Sp. z o.o. Kapitał polsko-niemiecki. Podstawowa oferta to opakowania i koperty fotograficzne firmy Kieser. Obszar działania - Polska i wszystkie kraje byłego Związku Radzieckiego.
1997 rok - Z Kieser Polska wyodrębnia się Kieser Moskwa.
2002 rok - Formuła handlu produktami jednego producenta wyczerpuje się. Zmiana nazwy na Labopak. 100% kapitału polskiego. Nasza oferta zostaje rozszerzona o wszelkie niezbędne fotografowi opakowania.
2008 rok - Podejmujemy strategiczną decyzję o powiększeniu naszego asortymentu o gadżety, prezenty, upominki. Rozpoczynamy sprzedaż detaliczną w ramach naszej sieci sklepów Gadżetex oraz na rynku reklamy jako Labopak.
2009 rok - Nasza oferta gadżetów przekracza 250 produktów.
2010 rok - Powiększamy nasze magazyny, aby zdecydowanie zwiększyć wolumen oferowanych produktów. Przekraczamy 2 000 prezentów w ofercie. Powstaje strona www.kemis.pl
2011 rok - Podejmujemy strategiczną decyzję o zamknięciu naszej sieci detalicznej i skupieniu całej uwagi na rynku handlu hurtowego. Stawiamy sobie cele utworzenia najszerszej oferty rynkowej z realizacją zamówienia w ciągu 24h (bazującego na naszych stanach magazynowych). Nie chcemy również konkurować z naszymi własnymi klientami - dlatego całkowicie wycofujemy się z handlu detalicznego.
2016 rok - Roczna ilość zamówień hurtowych przekracza 5.000, ilość produktów w ofercie 5.000. Stajemy się członkiem Fundacji Firm Rodzinnych.
2020 rok - Jak większość firm w Polsce i na świecie stawiamy czoła pandemii. Udaje nam się przetrwać, zrobić przegląd dostawców oraz całego asortymentu. Zapadają decyzje o lekkich korektach w naszej ofercie hurtowej dla sklepów. Kończymy współprace o najniższej rentowności i jakości produktów. Koncentrujemy siły na rozwinięciu skrzydła produktów dla sklepów 1,2,5 złotych w segmencie tanich gadżetów i tanich prezentów. Powiększamy również asortyment upominków ekskluzywnych w cenach hurtowych przekraczających 50 zł netto.
2022 rok - przekraczamy magiczną barierę 5.000.000 obrotu. Nowe działania marketingowe polegające na edukowaniu oraz ogromnym wspieraniu naszych klientów przynoszą doskonałe efekty. Tworzymy sytuacje WIN-WIN - w których obie strony pragną współpracować i sukcesywnie powiększać sprzedaż.
Korzystając z doświadczenia naszej firmy rodzinnej wybierają Państwo produkty najwyższej jakości, starannie pakowane i bezpieczne. Przy realizacji każdego zamówienia staramy się dać również serwis najwyższej jakości i cząstkę nas samych.
Bardzo dziękujemy za dotychczasową i zapraszamy do dalszej współpracy!